VI edycja konkursu na "Najlepszego Pracodawcę województwa łódzkiego według Studentów Politechniki Łódzkiej"
ROHLIG SUUS LOGISTICS SA
SYLWETKA FIRMY
ROHLIG SUUS Logistics to polska spółka o globalnym zasięgu w branży TSL! Na rynku od 35 lat, specjalizuje się w kompleksowym zarządzaniu logistyką i globalnymi łańcuchami dostaw. Firma realizuje procesy logistyczne, wykorzystując transport drogowy, morski, lotniczy, kolejowy i intermodalny, a także oferując logistykę kontraktową, usługi celne oraz project cargo. SUUS zatrudnia 2500 pracowników w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Azji Środkowej.
SUUS z łaciny oznacza swój, własny i taka jest nasza kultura organizacyjna. Często o tym mówimy, bo to definiuje naszą unikalną kulturę organizacyjną. Nazywamy ją po prostu ludzką. Dbamy o to, aby każdy czuł się dobrze i był traktowany z szacunkiem. Stworzyliśmy przestrzeń, w której Twoja energia i kreatywność zostaną docenione. Łódzki oddział Rohlig Suus Logistics działa od 2005, a od 2024 roku przeniósł się z dzielnicy Widzew na zachodnią część miasta, na ulicę Nowy Józefów.
Nowy obiekt w Łodzi obejmuje imponujące 30 tys. m² powierzchni magazynowej oraz 2 tys. m² powierzchni biurowej. Wraz z magazynem w Piotrkowie Trybunalskim, tworzy jeden z największych oddziałów w Polsce, zatrudniając 170 osób, zarówno pracowników magazynowych, jak i biurowych.
Oddział w Łodzi, podobnie jak cała firma, kładzie duży nacisk nie tylko na satysfakcję klientów, ale przede wszystkim na budowanie długoterminowych relacji z pracownikami. 97% naszych pracowników jest zatrudnionych na umowę o pracę. Oferujemy ponad 16 benefitów, dopasowanych do potrzeb pracowników, w tym Opiekę Medyczną, całoroczne dofinansowanie do posiłków dla pracowników magazynowych, karty sportowe, dofinansowanie dojazdów do pracy, a także bezpłatny dostęp do pomocy psychologicznej. Prowadzimy także całoroczny program „Stacja Dobrostan”, który skupia się na zdrowiu psychicznym i fizycznym pracowników. W ramach projektu oferujemy możliwość wzięcia udziału w badaniach kontrolnych, tematycznych webinarach, czy wydarzeniach sportowych.
Biura zostały zaaranżowane zgodnie z koncepcją “office of the future”, oferując pokoje do pracy cichej i kreatywnej, sale na mniej i bardziej oficjalne spotkania oraz przestrzenie wspólne wyposażone w nowoczesne meble, strefy kawowe i kuchnie do wspólnego spożywania posiłków.
Firma dba również o atmosferę pracy. Każdej jesieni organizowana jest Gala Pracownika Roku, podczas której pracownicy wybierają osoby wyróżniające się kreatywnością, innowacyjnością oraz umiejętnościami pracy w grupie. Ponadto, zespoły organizują spotkania integracyjne, a pracownicy mają możliwości uczestniczenia w szkoleniach rozwijających kompetencje zarówno zawodowe, jak i personalne.
WYRÓŻNIENIE W KATEGORII - Najlepszy Pracodawca Łódzkiego Klastra ICT - firma nie rywalizuje w tej kategorii konkursu.
PROGRAM STAŻOWY
Nazwa programu: #LogiStaż
Opis:#Logistaż to 40 miejsc stażowych w 17 lokalizacjach w całej Polsce i aż 13 obszarów specjalizacji - od spedycji drogowej czy morskiej, przez logistykę kontraktową i agencję celną po finanse, administrację, czy dział prawny. To także szereg dedykowanych szkoleń, przygotowanych z myślą o rozwijaniu umiejętności miękkich, nauki programów przydatnych w pracy oraz poszerzaniu wiedzy z zakresu logistyki.
Dla wszystkich uczestników programu przygotowaliśmy jednolity proces onboardingu, obejmujący szkolenia stacjonarne i online, co sprzyjało integracji i pozwoliło wszystkim na równy start. Każdy uczestnik ma przypisanego mentora – „Buddiego”, który wspierał go w procesie adaptacji i służył jako pierwszy punkt kontaktu, pomagając w odnalezieniu się w nowym środowisku pracy.
W tym roku podczas programu, przeprowadziliśmy 7 szkoleń online oraz 2 szkolenia stacjonarne. Stażyści mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę z zakresu m.in. excela, linkedin, prezentacji danych czy szeroko pojętej logistyki.
Dodatkowo, każdy Stażysta miał możliwość przystąpienia do realizacji jednego z 5 projektów grupowych, odpowiadających na realne potrzeby biznesu. Grupy pod okiem dedykowanych mentorów pracowali nad rozwiązaniami pomagającymi np. opracować proces obsługi przesyłek drobnicowych czy potencjału wprowadzenia alternatywnych paliw w SUUS.
Wśród uczestników programu dwukrotnie przeprowadzono ankietę satysfakcji – po pierwszym miesiącu oraz na zakończenie stażu. Wszystkie odpowiedzi zostały dokładnie przeanalizowane, a wyniki potwierdzają, że program okazał się sukcesem zarówno z perspektywy organizatorów, jak i uczestników. Kluczowym wskaźnikiem był wynik NPS (Net Promoter Score), który mierzy lojalność i zadowolenie osób biorących udział w programie, obliczany jako różnica procentowa między promotorami a krytykami programu w skali od -100 do 100. Program osiągnął wysoki wynik NPS na poziomie 64, co świadczy o jego dużej atrakcyjności i pozytywnym odbiorze.
Po tegorocznej edycji programu aż 70% Stażystów otrzymało od nas propozycję przedłużenia współpracy.