Render Cube S.A.

29.10.2025

SYLWETKA FIRMY

W Łodzi, sercu Polski, bije serce Render Cube – studia, które narodziło się z miłości do gier. Jesteśmy więcej niż zespołem, jesteśmy grupą przyjaciół i entuzjastów, którzy każdego dnia z pasją realizują marzenie o tworzeniu światów, w których ludzie chcą się zatracić.

Początki były skromne, ale ambicje ogromne. W 2012 roku, pod przewodnictwem Damiana Szymańskiego, Render Cube nabrało kształtu. Ewolucja była naturalna: od wspierania cudzych projektów, poprzez naukę na własnych błędach, aż po współpracę z Toplitz Productions. Finalnie dotarliśmy do naszego przełomowego momentu, jakim było stworzenie Medieval Dynasty.

Naszym największym atutem od zawsze byli ludzie. W naszym biurze spotkacie się z programistami, level designerami, grafikami 2D i 3D, animatorami, pisarzami, kompozytorami i nie tylko. Jednak to nie umiejętności techniczne, lecz rodzinna atmosfera daje nam poczucie wzajemnego zaufania i wsparcia. To paliwo, które napędza naszą kreatywność i pozwala tworzyć gry na najwyższym poziomie.

W 2020 roku, gdy świat walczył z pandemią, my wprowadziliśmy Medieval Dynasty do wczesnego dostępu. To było ryzyko, ale reakcja przerosła najśmielsze oczekiwania: 19 tysięcy graczy jednocześnie w grze, 40 tysięcy osób oglądających nas na Twitchu. Tylko rok później z dumą wypuściliśmy pełną wersję gry. Jednak to nie był koniec – to był dopiero początek naszego zobowiązania wobec graczy. Gra trafiła na konsole PlayStation i Xbox w 2022 roku, a my nie zwalnialiśmy tempa. Ostatnie miesiące to nasz ukłon w stronę społeczności: w grudniu 2023 roku wprowadziliśmy długo wyczekiwany Tryb Kooperacji na Steam, a najnowsza aktualizacja z funkcją crossplay połączyła graczy PC i konsol.

Nasza misja nigdy się nie zmienia: chcemy, by gracze czerpali z naszych gier jak najwięcej radości. Dlatego nawet pięć lat po debiucie wciąż dodajemy nowe treści do Medieval Dynasty,jednocześnie z ekscytacją spoglądając na przyszłość i nasz nowy projekt.

Render Cube to dowód na to, że jeśli praca jest miłością, to sukces jest jej naturalną konsekwencją.

WYRÓŻNIENIE W KATEGORII - Najlepszy Pracodawca Łódzkiego Klastra ICT - firma nie rywalizuje w tej kategorii konkursu.

PROGRAM STAŻOWY

Nazwa programu: Pierwsze kroki w gamedevie

Opis: Program stażowo-praktyczny w naszej firmie jest skierowany do osób zainteresowanych zdobyciem doświadczenia w branży tworzenia gier komputerowych – zarówno komercyjnych, jak i projektów eksperymentalnych oraz realizowanych na potrzeby rynku indie. Celem programu jest przygotowanie studentów, absolwentów oraz osób rozpoczynających karierę zawodową do samodzielnej pracy w zespołach produkcyjnych, a także rozwijanie ich kompetencji technicznych, kreatywnych i komunikacyjnych.

Cel praktyk/stażu
Głównym celem programu jest:

  • wprowadzenie uczestników w realne procesy tworzenia gier,
  • rozwijanie umiejętności pracy w interdyscyplinarnym zespole,
  • nabycie praktycznej wiedzy dotyczącej narzędzi i metod produkcji gier,
  • kształtowanie odpowiedzialności za prowadzony projekt i jego harmonogram,
  • umożliwienie uczestnikom przejścia od etapu nauki teoretycznej do praktycznej pracy projektowej

Zakres realizowanych zadań
W zależności od wybranego profilu praktyk/stażu (np. programowanie, grafika 2D/3D, animacja, game design, level design, QA/testowanie) uczestnicy mogą zostać przydzieleni do następujących obszarów

1. Tworzenie i rozwój oprogramowania (Game Programming)

  • implementacja elementów rozgrywki,
  • praca z silnikami gier (np. Unity, Unreal Engine),
  • tworzenie logiki skryptowej w językach takich jak C#, C++ lub Python,
  • optymalizacja wydajności oraz integracja zasobów graficznych.

2. Projektowanie rozgrywki i poziomów (Game/Level Design)

  • tworzenie dokumentacji projektowej (GDD),
  • balansowanie mechanik gry,
  • prototypowanie poziomów i scen,
  • testowanie przepływu rozgrywki pod kątem jakości doświadczenia gracza.

3. Grafika 2D/3D oraz Animacja

  • tworzenie modeli 3D, tekstur, assetów 2D,
  • tworzenie animacji postaci i elementów otoczenia,
  • praca z oprogramowaniem (np. Blender, Photoshop, Substance Painter),
  • przygotowanie zasobów do integracji w silniku gry.

4. Jakość i testowanie (QA)

  • testowanie funkcjonalności i wykrywanie błędów,
  • przygotowywanie raportów błędów,
  • uczestnictwo w sesjach testów wewnętrznych,
  • analiza spójności wizualnej, rozgrywki i interfejsu użytkownika.

Metody pracy i narzędzia
W czasie stażu/praktyk uczestnicy pracują w środowisku zbliżonym do tego, jakie obowiązuje w projektach komercyjnych. Wykorzystujemy narzędzia do:

  • zarządzania projektami (np. Jira, Trello, Notion),
  • kontroli wersji (Git, GitLab, GitHub),
  • komunikacji zespołowej (Discord, Slack, Microsoft Teams).

Każdy uczestnik ma możliwość pracy przy realnym projekcie będącym w trakcie produkcji, a nie tylko na materiałach szkoleniowych.

Opieka i mentoring
Każdy praktykant/stażysta otrzymuje mentora – doświadczonego członka zespołu, odpowiedzialnego za:

  • wprowadzenie w zasady i kulturę pracy studia,
  • wspólne przeglądy postępów,
  • pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych i projektowych,
  • ocenę i przekazywanie informacji zwrotnej.

Mentorzy wspierają uczestników w rozwijaniu samodzielności, kreatywności i odpowiedzialnego podejścia do pracy projektowej.

Efekty i korzyści udziału w programie
Po ukończeniu stażu/praktyk uczestnicy:

  • zdobywają doświadczenie, które może zostać wpisane do portfolio lub CV,
  • poznają pełen proces produkcji gry – od konceptu po testy końcowe,
  • poszerzają kompetencje techniczne oraz umiejętności pracy zespołowej,
  • otrzymują opinię końcową wraz z potwierdzeniem odbycia stażu/praktyk,
  • przypadku wyróżniających się uczestników istnieje możliwość dalszej współpracy w formie umowy.

Czas trwania i tryb pracy

Program realizowany jest w trybie stacjonarnym lub hybrydowym. Standardowy czas trwania praktyk wynosi 1-3 miesiące, natomiast staż od 3 do 6 miesięcy. Harmonogram pracy jest ustalany indywidualnie, z uwzględnieniem możliwości uczestników oraz potrzeb projektowych.

Galeria zdjęć

Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.jpgncbir.jpgrp.pngue.jpg
contact.svg
Umów się na spotkanie

STRONA UŻYWA COOKIES

Możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce. Niektóre funkcje witryny mogą wtedy nie działać.