Render Cube S.A.
SYLWETKA FIRMY
W Łodzi, sercu Polski, bije serce Render Cube – studia, które narodziło się z miłości do gier. Jesteśmy więcej niż zespołem, jesteśmy grupą przyjaciół i entuzjastów, którzy każdego dnia z pasją realizują marzenie o tworzeniu światów, w których ludzie chcą się zatracić.
Początki były skromne, ale ambicje ogromne. W 2012 roku, pod przewodnictwem Damiana Szymańskiego, Render Cube nabrało kształtu. Ewolucja była naturalna: od wspierania cudzych projektów, poprzez naukę na własnych błędach, aż po współpracę z Toplitz Productions. Finalnie dotarliśmy do naszego przełomowego momentu, jakim było stworzenie Medieval Dynasty.
Naszym największym atutem od zawsze byli ludzie. W naszym biurze spotkacie się z programistami, level designerami, grafikami 2D i 3D, animatorami, pisarzami, kompozytorami i nie tylko. Jednak to nie umiejętności techniczne, lecz rodzinna atmosfera daje nam poczucie wzajemnego zaufania i wsparcia. To paliwo, które napędza naszą kreatywność i pozwala tworzyć gry na najwyższym poziomie.
W 2020 roku, gdy świat walczył z pandemią, my wprowadziliśmy Medieval Dynasty do wczesnego dostępu. To było ryzyko, ale reakcja przerosła najśmielsze oczekiwania: 19 tysięcy graczy jednocześnie w grze, 40 tysięcy osób oglądających nas na Twitchu. Tylko rok później z dumą wypuściliśmy pełną wersję gry. Jednak to nie był koniec – to był dopiero początek naszego zobowiązania wobec graczy. Gra trafiła na konsole PlayStation i Xbox w 2022 roku, a my nie zwalnialiśmy tempa. Ostatnie miesiące to nasz ukłon w stronę społeczności: w grudniu 2023 roku wprowadziliśmy długo wyczekiwany Tryb Kooperacji na Steam, a najnowsza aktualizacja z funkcją crossplay połączyła graczy PC i konsol.
Nasza misja nigdy się nie zmienia: chcemy, by gracze czerpali z naszych gier jak najwięcej radości. Dlatego nawet pięć lat po debiucie wciąż dodajemy nowe treści do Medieval Dynasty,jednocześnie z ekscytacją spoglądając na przyszłość i nasz nowy projekt.
Render Cube to dowód na to, że jeśli praca jest miłością, to sukces jest jej naturalną konsekwencją.
WYRÓŻNIENIE W KATEGORII - Najlepszy Pracodawca Łódzkiego Klastra ICT - firma nie rywalizuje w tej kategorii konkursu.
PROGRAM STAŻOWY
Nazwa programu: Pierwsze kroki w gamedevie
Opis: Program stażowo-praktyczny w naszej firmie jest skierowany do osób zainteresowanych zdobyciem doświadczenia w branży tworzenia gier komputerowych – zarówno komercyjnych, jak i projektów eksperymentalnych oraz realizowanych na potrzeby rynku indie. Celem programu jest przygotowanie studentów, absolwentów oraz osób rozpoczynających karierę zawodową do samodzielnej pracy w zespołach produkcyjnych, a także rozwijanie ich kompetencji technicznych, kreatywnych i komunikacyjnych.
Cel praktyk/stażu
Głównym celem programu jest:
- wprowadzenie uczestników w realne procesy tworzenia gier,
- rozwijanie umiejętności pracy w interdyscyplinarnym zespole,
- nabycie praktycznej wiedzy dotyczącej narzędzi i metod produkcji gier,
- kształtowanie odpowiedzialności za prowadzony projekt i jego harmonogram,
- umożliwienie uczestnikom przejścia od etapu nauki teoretycznej do praktycznej pracy projektowej
Zakres realizowanych zadań
W zależności od wybranego profilu praktyk/stażu (np. programowanie, grafika 2D/3D, animacja, game design, level design, QA/testowanie) uczestnicy mogą zostać przydzieleni do następujących obszarów
1. Tworzenie i rozwój oprogramowania (Game Programming)
- implementacja elementów rozgrywki,
- praca z silnikami gier (np. Unity, Unreal Engine),
- tworzenie logiki skryptowej w językach takich jak C#, C++ lub Python,
- optymalizacja wydajności oraz integracja zasobów graficznych.
2. Projektowanie rozgrywki i poziomów (Game/Level Design)
- tworzenie dokumentacji projektowej (GDD),
- balansowanie mechanik gry,
- prototypowanie poziomów i scen,
- testowanie przepływu rozgrywki pod kątem jakości doświadczenia gracza.
3. Grafika 2D/3D oraz Animacja
- tworzenie modeli 3D, tekstur, assetów 2D,
- tworzenie animacji postaci i elementów otoczenia,
- praca z oprogramowaniem (np. Blender, Photoshop, Substance Painter),
- przygotowanie zasobów do integracji w silniku gry.
4. Jakość i testowanie (QA)
- testowanie funkcjonalności i wykrywanie błędów,
- przygotowywanie raportów błędów,
- uczestnictwo w sesjach testów wewnętrznych,
- analiza spójności wizualnej, rozgrywki i interfejsu użytkownika.
Metody pracy i narzędzia
W czasie stażu/praktyk uczestnicy pracują w środowisku zbliżonym do tego, jakie obowiązuje w projektach komercyjnych. Wykorzystujemy narzędzia do:
- zarządzania projektami (np. Jira, Trello, Notion),
- kontroli wersji (Git, GitLab, GitHub),
- komunikacji zespołowej (Discord, Slack, Microsoft Teams).
Każdy uczestnik ma możliwość pracy przy realnym projekcie będącym w trakcie produkcji, a nie tylko na materiałach szkoleniowych.
Opieka i mentoring
Każdy praktykant/stażysta otrzymuje mentora – doświadczonego członka zespołu, odpowiedzialnego za:
- wprowadzenie w zasady i kulturę pracy studia,
- wspólne przeglądy postępów,
- pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych i projektowych,
- ocenę i przekazywanie informacji zwrotnej.
Mentorzy wspierają uczestników w rozwijaniu samodzielności, kreatywności i odpowiedzialnego podejścia do pracy projektowej.
Efekty i korzyści udziału w programie
Po ukończeniu stażu/praktyk uczestnicy:
- zdobywają doświadczenie, które może zostać wpisane do portfolio lub CV,
- poznają pełen proces produkcji gry – od konceptu po testy końcowe,
- poszerzają kompetencje techniczne oraz umiejętności pracy zespołowej,
- otrzymują opinię końcową wraz z potwierdzeniem odbycia stażu/praktyk,
- przypadku wyróżniających się uczestników istnieje możliwość dalszej współpracy w formie umowy.
Czas trwania i tryb pracy
Program realizowany jest w trybie stacjonarnym lub hybrydowym. Standardowy czas trwania praktyk wynosi 1-3 miesiące, natomiast staż od 3 do 6 miesięcy. Harmonogram pracy jest ustalany indywidualnie, z uwzględnieniem możliwości uczestników oraz potrzeb projektowych.



