Pracownicy PŁ
KONSULTACJE INDYWIDUALNE/COACHING
Zapraszamy również do udziału w indywidualnych spotkaniach coachingowych, dedykowanych pod potrzeby konkretnego pracownika.
Spotkania coachingowe wspierają pracowników w osiąganiu ich indywidualnych celów rozwojowych, które w konsekwencji prowadzą do wyższej satysfakcji i efektywności w działaniu. Tego typu spotkania powinny być wynikiem osobistej motywacji danego pracownika i mogą być poświęcone realizacji dowolnych jego celów.
Sesje coachingowe realizowane są w procesie kilku spotkań, indywidualnie ustalanych z każdym pracownikiem.
SZKOLENIA ZAMAWIANE DLA JEDNOSTKI
W odpowiedzi na konkretne potrzeby rozwojowe pracowników danej jednostki przygotowujemy dla Państwa szkolenia dedykowane typowo dla danej grupy i przygotowane pod konkretne potrzeby tej grupy.
W ramach tego typu szkoleń zamkniętych możemy zrealizować praktycznie każdy temat z zakresu szeroko rozumianego rozwoju umiejętności miękkich. Szkolenia takie realizowane są w formule team coachingu i służą poprawie jakości współpracy w danym zespole i osiąganiu większej efektywności zarówno poprzez poszczególnych pracowników jak i zespołu jako całości.
Szkolenie tego typu poprzedzone jest analizą potrzeb szkoleniowych danego zespołu tak aby jak najlepiej dopasować zakres tematyczny i metody pracy. Szkolenia zamknięte mogą być realizowane w formule jednorazowego spotkania jak również w formule cyklu spotkań.
Kiedy warto skorzystać z takiego szkolenia:
- zespół ma umiejętności i kwalifikacje ale nie osiąga założonych celów
- konflikt kierownik – zespół
- problemy w zakresie współpracy w zespole
- poszczególne osoby są efektywne ale zespół jak całość nie działa
- zagrożenie podziału zespołu
- konflikt „starzy kontra nowi” w zespolekonflikt „kluczowych osób” w zespole
- nowy kierownik – stary zespół (Przyspieszenie zbudowania dobrych relacji w zespole )
- niejasne przyczyny niskiej satysfakcji i motywacji pracowników
- niska integracja pracowników
- brak pozytywnej energii w zespole - zmęczenie , niskie morale w zespole
- problemy z komunikacją w zespole
- zmiany w organizacji – konieczna istotna zmiana w sposobie funkcjonowania zespołu
- wspólny cel ale różne drogi do jego osiągnięcia przez podzespoły
- niska akceptacja różnorodność w zespole
- niska wzajemna akceptacja różnych stylów zachowań członków zespołu
- obawa przed wyjściem poza strefę komfortu, podejmowaniem nowych / autentycznych wyzwań
- niewystarczające dzielenie się wiedzą wśród członków zespołu
- brak równowagi między realizacją zadań i relacjami w zespole
- brak koncentracji na zadaniach, dominuje życie towarzyskie
- niewielkie utożsamianie się z wartościami i zasadami funkcjonowania organizacji
SZKOLENIA OTWARTE
„RÓŻNICE INDYWIDUALNE W ZESPOLE – DOSTOSOWANIE KOMUNIKACJI, SPOSOBU ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW, ORGANIZACJI PRACY”
Każdy jest inny i każdy osiągnie optymalną efektywność w optymalnych dla siebie warunkach. Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli okazję do diagnozy własnych cech osobowych oraz wypracowania optymalnych dla siebie metod komunikacji i współpracy. Poznają też inne dominujące cechy determinujące ludzkie zachowanie i optymalne dla nich sposoby współpracy.
"SZTUKA UDZIELANIA INFORMACJI ZWROTNEJ
- KLASYCZNY FEEDBACK VS. NOWOCZESNY FEEDFORWARD"
Feedback i feedforward to nic innego jak podstawowe narzędzie pracy kierownika czy managera zespołu, służące do udzielania pochwał, konstruktywnej krytyki, budowania relacji, wyrażania swoich opinii, oczekiwań, poszukiwania rozwiązań, rozwoju czy motywacji pracowników.
Podczas warsztatów uczestnicy poznają techniki udzielania informacji zwrotnej, prowadzenia rozmowy rozwojowej, zasad udzielania feedbacku i feedforward, jasnego formułowania przekazu i celu rozmowy, reagowania na trudne sytuacje, tworzenia pozytywnej atmosfery rozmowy czy wpływania na zaangażowanie i motywację pracowników.
„ MOJA PODRÓŻ BOHATERA - BĄDŹ ZMIANĄ, KTÓREJ PRAGNIESZ”
Czy potrzebujesz określić i zdefiniować swój cel, stoisz na progu podjęcia ważnej dla siebie decyzji, czy brakuje Ci odwagi i nie wiesz czego chcesz?
Podczas warsztatów zabierzemy Cię w osobistą podróż, gdzie będziesz mógł nabrać odwagi i dokonać zmiany.
Udział w tym spotkaniu pomoże odkryć co jest dla Ciebie ważne, przyjrzeć się trudnościom, które możesz napotkać realizując plany i cele.
To spotkanie będzie podróżą "do siebie", gdzie spojrzysz na siebie z dystansem i poczujesz w sobie bohatera własnej podróży
„ASERTYWNOŚĆ - TWOJE OSOBISTE I ZAWODOWE GRANICE”
- Gdzie leżą Twoje granice?
- Czy masz poczucie, że są naruszane?
- Gdzie jest granica między tym co chcesz dawać a co inni biorą?
- Co w tej sprawie zależy od Ciebie?
Podczas warsztatów będziemy pracować nad tym aby określić obszary, w których uczestnicy mają poczucie, że ich osobiste granice są naruszane, będziemy czerpać z dobrych praktyk asertywności i wypracowywać nowe sposoby działania z troską o własne potrzeby i z szacunkiem dla potrzeb innych.
"ZARZĄDZANIE EMOCJAMI"
Towarzyszą nam w każdym momencie, pojawiają się nagle, motywują do działania a czasem hamują, są odpowiedzią na to co spotykamy na naszej drodze i wpływają na to jak postrzegamy rzeczywistość i jak wybierzemy się zachować.
EMOCJE - każda z nich obarczona jest pewną „misją”. Emocje mają funkcję dostarczania nam informacji o tym, co jest dla nas ważne i kierunkują naszą uwagę, wpływają na to, jak patrzymy na świat, usprawniają nasze ciało i motywują do działania – czyli dbają o nasze interesy.
Problem pojawia się wtedy, gdy wymykają się spod kontroli i zaczynają przeszkadzać. Jak sobie z tym radzić? - na szkoleniu.
"LIDER - nie tylko kierownik, dyrektor, menadżer"
Warsztat przeznaczony jest dla osób, które kierują zespołami i są gotowi na pracę nad wewnętrzną zmianą aby być skutecznym przywódcą nie tylko kierownikiem, dyrektorem czy menadżerem.
Przywództwo łączy w sobie ukierunkowanie na cele ale również zespół, który te cele realizuje. Podczas warsztatu będziemy pracować nad rozwijaniem swoich wewnętrznych zasobów w celu odnajdywania potencjału pracowników, budowania ich odpowiedzialności, kreatywności i otwartości.
"REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW"
Szkolenie ma na celu przygotowanie do profesjonalnego przygotowania procesu rekrutacji pracownika.
- przygotowanie do określenie potrzeb personalnych
- profil kompetencyjny i społeczny kandydata
- analiza dokumentów aplikacyjnych
- metody i narzędzia przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej
- sposoby na praktyczną weryfikację umiejętności kandydatów, elementy Assessment Centre
- udzielanie informacji zwrotnej kandydatom
Kontakt w sprawie szkoleń i spotkań indywidualnych:
Alicja Rasmus
tel.: 42 631 21 39
e-mail: alicja.rasmus@p.lodz.pl